torsdag 27 maj 2010

Årets första simträning!

Då va årets första simträning avklarad. Spike gick i själv, han gillar verkligen att simma nu!




Denna sommaren får jag se till så han blir torr fort och inte simma och bada lika ofta som vi gjorde förra sommarn för han började klia och slicka sig mycket då. Det va ju så galet varmt ett tag förra sommarn så det blev nog för mkt vatten.
Det var nog bara lite våteksem fast några gubbar sa att det fanns vattenloppor i kanalen. Jag tvättade honom med ett ohyreschampo och sen slutade han klia sig när han fick va torr en längre tid.
Vissa hundar blir ju duschade en gång i veckan så det måste ju gå bra att simma en gång i veckan åtminstone. Å andra sidan duschar man ju typ en husky normalt bara några gånger på ett helt år så hmm. Får se till att han blir torr fort så får vi väl se hur det går.

Det är verkligen mysigt att bo här eftersom vi har så nära till skogen. Jag och Spike går långa promenader varje dag och han får krupp på mig som stannar varannan meter för att fota en insekt eller en ödla. Hittills i år har jag fotat tre ödlor som legat och solat! Ända gången man får se dom mer än i typ tre sekunder innan dom har slunkit iväg.


Spike utslagen i trädgården efter en varm långpromenad.


Han gör inga behov i trädgården, det är ganska skönt. Jag visste att han inte skulle vilja skita i trädgården eftersom han i stort sätt aldrig sket runt huset där vi bodde innan och han har alltid varit lite äcklad av andra hundars skit. Men han kissar inte ens i trädgården. Det trodde jag att han skulle göra.
Vi testar ifall vi kan få honom att INTE gräva i trädgården. Lite svårt kanske men om man inte provar så vet man ju inte om det funkar.

Inga kommentarer:

 
BESÖKARE: idag totalt